New book: Norwegian Knits with a Twist – Neues Buch: Strickprojekte von Setedal

arne & carlos

Last week I invited friends over for my birthday. And I’m one lucky girl – I received so many lovely presents.

Among a lot of other non-knit related things, I also received a new knitting book: Norwegian Knits with a Twist by Arne & Carlos. With that book my list of things-to-knit has increased a lot. And I mean a lot!

So many lovely Norwegian sweaters, socks, accessories and descriptions of knitting techniques – presented with beautiful pictures!

***

Letztes Wochenende habe ich ein paar Freunde zum Geburtstags-Kaffeekränzchen eingeladen. Und Mensch, bin ich ein Glückspilz: Soooo viele tolle Geschenke hab ich bekommen!

Abgesehen von den vielen tollen nicht-strickbezogenen Geschenken habe ich auch ein neues Strickbuch bekommen: Strick von Setedal von Arne & Carlos. (Leider gibt es das Buch (noch) nicht in einer deutschen Version und deshalb habe ich den Titel auch direkt aus dem Dänischen ins Deutsche übersetzt. Die englische Version ist hier zu finden und Arne & Carlos’ andere Bücher auf Deutsch findet ihr hier.)

Mit diesem Buch hat sich meine “Zu-stricken-Liste” wieder einmal verlängert – und das nicht nur ein bisschen.

So viele tolle Norwegerpullis, Socken und Accessoires und Beschreibungen für (für mich) neue Stricktechniken – präsentiert mit den tollsten Bildern! 

Advertisements

  One thought on “New book: Norwegian Knits with a Twist – Neues Buch: Strickprojekte von Setedal

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: